tirsdag 17. mars 2009

Enkelt og gratis fotoprogram ツ

Photoscape er et enkelt og gratis fotoprogram. Det lar deg redigere bildene kjapt og enkelt. Menyen til bilderedigering er ikke særlig stor, men man har det aller viktigste! Der er også endel filter med slik at du kan lage bildet gammelt, som glass mm. Man kan også enkelt sette ramme på bildet, med ferdige rammer.
I hovedmenyen kan man også bl.a. velge montasje. Enkelt og greit! Dra og slipp metoden etter at man har valgt typen montasje man vil ha.
Programmet har også en raw-konverterer, om enn noe veldig enkel..
Om du ikke har fotoprogram, men har lyst å prøve deg - så kan dette være et helt greit alternativ! Last det ned og prøv ツ


Hovedmenyen - her har du mange forskjellige valg ツ



Filtermenyen lar deg velge mellom mange forskjellige filter.
Prøv deg frem - det er alltid mange gøye ting å gjøre i slike programmer ツ Har du tips til gratisprogrammer som kan vises frem her, så si ifra!
Husk også å sette deg på blogglisten her - Og delta i AwardUtfordringen her

10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Da har jeg redigert innlegget til awardutfordringen ;-)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Et veldig bra program ja!

Unknown sa...

Dette må testast:0)
Ellers er picnic eit veldig bra program, dei har ein gratisversjon som eg har brukt lenge, men har no valgt å oppgradere til premium til ein ikkje avskrekkande pris: 25 dollar.
Dersom ein går inn på picasa nettalbum gjennom blogger er det mykje redigering og fotomontasjar der og:0)

Mete sa...

Takk for tips om picasa - har ikke sjekket det ordentlig ut. Liker photoscape også. Det er enkelt og det er gøy å lage montasjer her. MEN, bildene egner seg dessverre ikke til utskrift.. Prøpvde for gøy til jul, og det ble dessverre ikke bra. Men til bruk i innlegg på blogg / hjemmeside eller liknende, så er det jo kjempebra!

Hage og Foto entusiast sa...

Takk for tips.. Dette skal prøves ut.:)

Monica sa...

Veldig kjekt at dere kommer med tilbakemeldinger :-)
Mete: flott at du gir beskjed om at disse bildene ikke egner seg til utskrift :-)

Elisabeth sa...

Heisann! Jeg titter innom bloggene jeg leser for å informere om at jeg har fått ny blogg. Fru Dale skal avvikles, så heretter vil jeg bare bruke Båtliv.

Klem fra Elisabeth

http://www.deluze.blogspot.com/

Kathrine sa...

Synd dette programmet ikke er for mac. Men det finnes sikkert noe annet jeg kan laste ned. Noen tips der?

:))

litenIda sa...

Jeg lurer også på tips til program for Mac! Bortsett fra Picasa, som jeg allerede kjenner til..

Anonym sa...

er det ikke mulig å lagre i en slags photoscape fil sånn at man kan gå inn å redigere senere..?

Related Posts with Thumbnails