tirsdag 2. mars 2010

Presentasjon av Monica, Miriam og Linda :)

Monica:

Hei. Jeg er Monica. 37 år gammel bergenser. Gift og mor til to barn på 13 og 9. Har utdanning innen reklame og IT.
Har alltid vært glad i foto – og med gode datakunnskaper ble det fort en hovedinteresse. Nyskjerrig til tusen på fotokunstens muligheter – så det har gått med noen (!) timer til Photoshop og andre fotoprogram.
Selv er jeg nå stolt eier av Canon 40d – samt en god del utstyr og en del linser etter hvert. Det er fortsatt mye jeg ønsker meg da :)
Jeg startet Fotomorro for 1 år siden – og har lært enormt mye av det! Nye programmer er testet, mange bilder er evaluert til konkurranser – og mange tips er kommet fra leserne!
Hadde en skikkelig tøff periode og vurderte å legge ned hele bloggen, men så sa Miriam og Linda seg villig til å overta en stund, og at vi så alle tre dro lasset videre – så det er jeg de evig takknemlig for! Hadde det ikke vært for de to, så hadde Fotomorro nemlig vært historie! Så tusen takk jenter – dere er to engler <3
At Fotomorro nå er på Facebook gjør det meste mye lettere – og leserne kan selv legge ut bilder de ønsker å dele! Det er superkjekt – og gir alle inspirasjon og tips om nye motiver :)
Foto ER morro – derfor er det supert at dere vil være med å dra Fotomorro videre på nye veier! Bare følg med fremover --- det stopper nemlig ikke nå :)
Tusen takk til dere alle :)



Miriam:
Hei. Jeg er Miriam. 22 år gammel nordlending som bor i ville vesten,- eller Sandnes om du vil ;) Her er jeg flittig student(prøver i alle fall) og har nå nesten nådd målet, for til sommeren er jeg vernepleier :)
Jeg kaller meg en amatør og det lille jeg kan er selvlært. Lærer noe nytt nesten hver dag og lever etter metoden: Prøv og feil - omsider lykkes du :) Jeg har et Nikon D40, som jeg var superheldig å få for to år siden.
Når nesen ikke er begravd i interesant og uinteresant pensum, så er jeg mer enn gjerne ute på fototurer. Tar som regel sykkelen fatt og sykler av sted for å fotografere. Ofte syklet noen mil for å ta bilder et bestemt sted. Liker å være i aktivitet og elsker å være ute i naturen. Derfor er det som regel naturen(les: landskap,bygninger, dyr og insekt) som er motivet i mine bilder ;) Siste året har jeg også fått skikkelig sansen for å fotografere mennesker.
Når Monica spurte om jeg ville være med å skrive på Fotomorro følte jeg meg beæret som fikk tilliten. Jeg syns det var stas å kunne bidra for å holde Fotomorro i live, ville jo ikke at den skulle legges ned :) Man trenger en flott konkurranseblogg :)
Det er veldig gøy å se alle bildene dere deler med oss i ulike konkurranser eller i album på Fotomorro's side på fjesboka. Mange av dere gir meg ideer til nye bilder: Takk, til dere!


Linda:
Hei. Jeg er Linda, eller LiBeReJo. 23 år gammel trønder som har emigrert til Hedmarken. Her går jeg kurs for å bli Barne- og Ungdomsarbeider.
Jeg er amatør, lært litt av Miriam og lært litt selv. Jeg eier en Sony Alpha 200 som jeg kun har hatt i snart 9 måneder :)
Jeg prøver komme meg ut å ta bilder når jeg kan og er stadig på utkikk etter nye steder, men ikke hatt så mye fritid i det siste. MEN det håper jeg det blir forandring på når snøen er borte.
Mine favoritt motiver er naturen og mine tantebarn.
Når Monica spurte om jeg ville hjelpe å skrive for Fotomorro tenkte jeg at det kunne være morsomt og kjekt – så jeg sa ja med èn gang :)
Veldig gøy å se at dere vil dele bildene deres med oss i konkurranser og ellers :) Fortsett med det folkens!

EDIT: Vår nye skribent Sirilise kan du lese mer om her

2 kommentarer:

Bjørg 47 sa...

Oisann, sååå unge, MEN det gjør vel ikke noe at jeg er 'litt' eldre. Jeg suger til meg lærdom, og håper dere fortsetter med Fotomorro. fint med en slik presentasjon. Takk for det.

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Flott presentasjon av dere herlige jenter :)
Lykke til videre og gleder meg til fortsettelsen av Fotomorro :)

Related Posts with Thumbnails